چرا بعد از رژیم گرفتن چاق می شوید؟
  • مربوط به موضوع » <-CategoryName->

چرا بعد از رژیم گرفتن چاق می شوید؟

چرا بعد از رژیم گرفتن چاق می شوید؟
این تحقیقات یکی دیگر از قوانین ظالمانه طبیعت علیه افراد چاق را فاش می کند. در این بررسی ها مشخص شد، رژیم گرفتن باعث افزایش میزان هورمون های اشتهاآور در بدن و کاهش هورمون های کنترل کننده اشتها می شود.
 
اگر شما هم دچار مشکل اضافه وزن هستید، حتما چاق شدن بعد از رژیم غذایی را تجربه کرده اید. این بار دانشمندان به طریق علمی دلیل این پدیده را اثبات کرده اند.
 
کاهش میزان کالری های دریافتی می تواند سوخت و ساز بدن و عملکرد مغز را تغییر دهد. در اثر این حالت، بدن چربی بیشتری را بعد از خوردن غذا ذخیره می کند و مغز به شدت نسبت به غذاخوردن علاقه مند می شود.
 
این تحقیقات یکی دیگر از قوانین ظالمانه طبیعت علیه افراد چاق را فاش می کند. در این بررسی ها مشخص شد، رژیم گرفتن باعث افزایش میزان هورمون های اشتهاآور در بدن و کاهش هورمون های کنترل کننده اشتها می شود. اسکن های مغزی هم نشان می دهد کاهش وزن، انجام کارهایی مانند ورزش کردن، کنترل اشتها و مقاومت برابر غذاها را سخت تر می کند. از همه بدتر هر قدر انسان ها بیشتر رژیم بگیرند، اثرات گفته شده قوی تر می شود، به همین دلیل است که کاهش وزن اضافی برای بسیاری از مردم یکی از دشوارترین کارها به شمار می آید. این تغییرات در حقیقت مکانیسم طبیعی بدن انسان برابر رژیم گرفتن است. میزان ترشح هورمون های اشتهاآور در بدن بعد از رژیم گرفتن تا ۲۰ درصد افزایش پیدا می کند و در عین حال سطح هورمون های کنترل کننده اشتها به طور غیر معمولی در بدن کم می شود. زمانی که شما ۱۰درصد از وزن خود را کم می کنید، بدن این شرایط را اضطراری تصور می کند، بنابراین به شدت سوخت و ساز را کاهش داده و مصرف کالری را کم می کند. مشکل زمانی آغاز می شود که شما به پایان دوره رژیم خود رسیده و شروع به خوردن می کنید. در این زمان که سوخت و ساز بدن کاهش پیدا کرده، چربی های اضافی در بدن ذخیره شده و یکباره وزن شما حتی از دوره قبل از رژیم هم بیشتر می شود.



با 10 روش به وزن ایده آل خود برسید و آن را حفظ کنید با 10 روش به وزن ایده آل خود برسید و آن را حفظ ک
  • مربوط به موضوع » <-CategoryName->

با 10 روش به وزن ایده آل خود برسید و آن را حفظ کنید

با 10 روش به وزن ایده آل خود برسید و آن را حفظ کنید
لاغر شدن چندان هم کار سختی نیست به شرط این که بدانید از کدام در وارد شد. توصیه‌هایی که در این مقاله ارائه می‌شود شما را به هدفتان نزدیک‌تر می‌کند. با ما همراه باشید.

هدفی برای خود تعیین کنید
زمانی که می‌خواهید وزن کم کنید باید هدفتان را تعیین و یادداشت کنید. سپس برنامه‌ای برای خود بنویسید و راه‌ هایی که شما را به هدفتان نزدیک‌تر می‌کند را یادداشت کنید. این شیوه به زندگی شما نظم می‌دهد و شما مرحله به مرحله پیش می‌روید.
مرحله‌ی اول این است که چه سبک زندگی را می‌خواهید در پیش بگیرید. می‌خواهید لاغر باشید یا چاق؟ می‌خواهید چند کیلو باشید؟ سایزتان چقدر باشد؟
زمانی که به جواب روشن رسیدید یعنی این که نصف راه را رفته‌اید. مطمئن باشید زمانی که هدفتان مشخص شد با سرعت بیشتری به سوی آن پیش می‌روید.
 
ریخت و پاش ممنوع
پیشخوان آشپزخانه فقط برای قرار دادن اشیا و همچنین آماده کردن غذا است و نباید روی آن انواع بیسکوییت‌ها یا تنقلات دیگر به شما چشمک بزنند. وقتی این قبیل تنقلات دم دست باشد معلوم است که بیشتر به سمت آن‌ها کشش پیدا می‌کنید.
از این گذشته بعضی از آشپزخانه‌ها به واقع بازار شام هستند و هر خوراکی از هر نوعی که بخواهید در آن پیدا می‌شود. آشپزخانه‌تان را مرتب نگه دارید و همه‌ی خوراکی‌ها را دم دست قرار ندهید.
 
تا جایی که می‌شود در منزل غذا بخورید
آمارها نشان می‌دهد که کانادایی‌ها به طور متوسط 30 درصد بودجه‌ مواد غذایی خود را به غذا خوردن در رستوران‌ها اختصاص می‌دهند. اما شما اگر می‌خواهید در پولتان صرفه‌جویی کنید و وزنتان نیز متعادل بماند سعی کنید غذای منزل را میل کنید.
غذاهای بیرون به خصوص فست‌فودها پر از چربی‌اند و سلامت غذای منزل را ندارند. شاید بگویید در دنیای پرشتاب امروز غذای منزل دیگر معنی ندارد! اما اگر سلامت و وزن ایده‌آل می‌خواهید باید اندکی به خود زحمت بدهید و غذای سالم برای خود تدارک ببینید. کاری ندارد. شب‌ها به همراه همسرتان به آشپزخانه بروید و با کمک هم غذای سالمی تهیه کنید. هم برای شامتان و هم برای ناهار فردا.

متابولیسم بدنتان را با خواب بیشتر بالا ببرید
متخصصان معتقدند زمانی که به اندازه کافی نمی‌خوابیم بیشتر به سراغ غذاهایی آماده و نه چندان سالم می‌رویم. علاوه بر این با توجه به کمبود خوابی که داریم میزان هورمون‌هایمان نیز دچار تغییراتی می‌شوند.
در واقع بدن افرادی که به اندازه‌ کافی نمی‌خوابند معمولاً هورمون کورتیزول بیشتری تولید می‌کند و در نتیجه مضطرب‌تر هستند. متأسفانه این حالت باعث می‌شود که بدن چربی‌های بیشتری ذخیره کند. کمبود خواب همچنین تعادل هورمون‌های گرلین (احساس گرسنگی) و لپتین (احساس سیری) را به هم می‌زند.
 
در برنامه‌ی ورزشیتان تنوع ایجاد کنید
ورزش بسیار مفید است اما زمانی که هر روز همان حرکات ورزشی را تکرار کنید باعث دل‌زدگی خواهد شد. برنامه‌ی ورزشی متنوعی داشته باشید و روی قسمت‌های مختلف بدنتان کار کنید.
 
صبحانه را بیشتر و شام را کمتر میل کنید
نتایج پژوهشی که در انگلستان و روی نزدیک به 6764 زن و مرد بین 40 تا 75 سال انجام گرفته نشان می‌دهد افرادی که صبح‌ها کالری بیشتر و شب‌ها کالری کمتری دریافت می‌کنند نسبت به بقیه لاغرتر هستند. متخصصان معتقدند که صبحانه مهم‌ترین وعده‌ی غذایی در طول روز است.
 
در مورد واژه‌ی « خوشمزه » تجدید نظر کنید
معمولاً زمانی که غذای خوشمزه و باب میل‌مان را در مقابل‌مان می‌بینیم به اصطلاح خون جلوی چشمان مان را می‌گیرد و تا لقمه‌ی آخر را نخوریم دست بردار نیستیم.
متأسفانه مغز ما غذاهای پرکالری را خوشمزه‌تر ارزیابی می‌کند و برای همین است که غذاهای پرکالری و چرب طرفداران بیشتری دارد. برای مقابله با این مسئله کافی است که نوع نگرشتان را نسبت به غذاهای کم کالری تغییر دهید تا ذائقه‌تان به آن‌ها عادت کند.
البته انتخاب با خودتان است می‌خواهید سالم و خوش‌اندام باشید و یا این که غذای چرب و پرکالری میل کنید و علاوه بر برهم زدن اندام دلخواهتان به انواع بیماری‌ها نیز مبتلا شوید؟
 
از هیچ وعده‌ی غذایی صرف‌نظر نکنید
صرف‌نظر کردن از صبحانه باعث می‌شود که در طول روز پرخوری کنید. همچنین مهم است که برای صبحانه یا ناهار چه میل می‌کنید. برای این وعده‌ها مخصوصاً صبحانه باید غذاهایی میل کنید که انرژی لازم برای بقیه‌ روز را تأمین کند. معمولاً افرادی که عادت به ناخنک زدن دارند و یا شب‌ها پرخوری می‌کنند افرادی هستند که صبحانه یا ناهار نخورده‌اند.

از اطرافیانتان کمک بگیرید
کاهش وزن اراده و تلاش زیادی می‌خواهد. معمولاً افرادی که به خوبی خود را لاغر کرده‌اند و عادت‌های غذایی سالمی در پیش گرفته‌اند افرادی هستند که از حمایت دوستان و خانواده‌هایشان برخوردار بوده‌اند. تصمیمتان را به دوستان و خانواده‌تان نیز اطلاع دهید و از آن‌ها کمک بخواهید. از آن‌ها بخواهید که تشویقتان بکنند و به شما دلگرمی بدهند.
 
رژیم‌های سفت و سخت نگیرید
رژیم‌های سخت‌گیرانه را فراموش کنید. از قدیم گفته‌اند سنگ بزرگ علامت نزدن است. قبل از این که تصمیم به چنین رژیم‌هایی بگیرید بدانید که بیشتر افرادی که این‌گونه لاغر شده‌اند بعد از مدتی به وزن اول خود و در برخی موارد بیشتر از آن برگشته‌اند. واقعیت این است که این رژیم‌ها سخت و طاقت‌فرسا هستند و افرادی که بین راه کم می‌آورند خود را گناهکار و ناتوان احساس می‌کنند. بدانید که چاره‌ی کار رعایت تعادل است.
برای رسیدن و حفظ وزن ایده‌آل، باید تغذیه‌ای مناسب، سالم و سرشار از مواد مغذی داشته باشید. این نوع تغذیه شما را از گزند چاقی و بیماری‌ها در امان می‌دارد و انرژی جسمی و روحی لازم را به شما می‌دهد. 

 


دلیل پایین نیامدن وزن تان
  • مربوط به موضوع » <-CategoryName->

دلیل پایین نیامدن وزن تان

8 دلیل
پایین نیامدن وزن تان
خیلی از افراد از رفتن به باشگاه و انجام همان برنامه تمرینی مشابه همیشگی خسته می شوند. وقتی برنامه تمرینی برایتان خسته کننده شود، حتماً باید آن را تند تند عوض کنید چون انجام تمرینات تکراری و خسته کننده می تواند چربی سوزی شما را خراب کند.
 
 

1 - نوشیدن الکل و نوشابه های گازدار
با ایـنکه مـقدار چربی زیادی در اکثر نوشیدنی های الکلی وجود ندارد اما به خاطر کالری بالای الکل موجب اضافه وزن می شوند. انـرژی و کـالـری مـوجود در الـکـل بـاید بلافاصله سوزانده شود،وقتی بدنتان سرگرم سوزاندن کالری اضافی موجود در این نوشیدنی است، شما انتخاب دیگری ندارید مگر اینکه بیشتر کالری های مصرف شده دیـگر از غـذاهای سالم را ذخیره کنید.
نوشـیدنیهای گازدار الکلی حتی بدتر از نوشیدنیها الکـلی هستند و مـقدار بسیـار زیادی کالری از قند اضافه شده به آن وارد بدنتان می کنند. حتـی مـصرف نوشابه های گازدار معمولی را هم باید بخاطر تاثیری که بر قند خون می گذارد، در رژیـم غذایی تان مـحدود کنـید. پـس اگر قصد پایین آوردن وزنتان را دارید، بهتر است برای نوشیدنـی تا حـد امکان از آب معدنی استفاده کنید.

2 -
ورزش یا فعالیت فیزیکی کم
همه ما می دانیم که برای لاغر ماندن باید ورزش کنیم اما خیلی از مردم هنوز هم به اندازه کافی ورزش و فعالیت جسمانی در برنامه زندگی خود ندارند تا کالری های مصرفی اضافه را بسوزاند یا بر متابولیسم کند خود غلبه کنند. باید در اکثر ساعات بیداری خود فعالیت فیزیکی داشته باشید، یا حداقل سه جلسه در هفته، ۲۰ تا ۳۰ دقیقه ورزش کنید. اگر اضافه وزنتان خیلی زیاد است و برای ورزش کردن مشکل دارید؛ بهتر است از فعالیت های سبک تر و تفریحی تر استفاده کنید.
خیلی از افراد از رفتن به باشگاه و انجام همان برنامه تمرینی مشابه همیشگی خسته می شوند. وقتی برنامه تمرینی برایتان خسته کننده شود، حتماً باید آن را تند تند عوض کنید چون انجام تمرینات تکراری و خسته کننده می تواند چربی سوزی شما را خراب کند. بدن ما خیلی زود به ورزش عادت می کند و تکرار چیزی که بدنتان خیلی راحت بتواند آنرا کامل کند هیچ گونه تغییر فیزیکی ایجاد نمی کند. بله، هنوز هم کالری خواهید سوزاند اما اگر بدنتان به وضعیت کنونی مصرف کالری روزانه تان عادت کند، دیگر وزنتان پایین نمی آید. یک راه بسیار عالی برای بالا بردن نتیجه این است که با امتحان کردن انواع مختلف ورزش ها و فعالیت ها، بدنتان را وارد چالش کنید؛ شنا، اسکیت، رقص، یا حتی صخره نوردی. وقتی ورزش کردن برایتان شکل تفریح پیدا کند و لذت بخش باشد، به مدت طولانی تری آنرا انجام می دهید و کالری بسیار بیشتری خواهید سوزاند.

3 -
پایین آمدن متابولیسم
رژیم های غذایی کم کالری در هفته های اول خیلی خوب عمل می کند اما بعد از مدتی دیگر تاثیری در کاهش وزن نخواهند داشت. دلیل آن این است که متابولیسم شما پایین آمده و در نتیجه به این مقدار محدود مصرف کالری عادت می کند. اگر با پایین آوردن بیشتر کالری های مصرفی به این مسئله واکنش دهید، احتمالاً این بار فقط عضلاتتان را از بین می برید و دوباره روند کاهش وزنتان به رکود می رسد. این چرخه تا جایی ادامه می یابد که تصمیمتان برای پایین آوردن کالری مصرفی منحل می شود و دوباره به وضعیت تغذیه سابقتان برمی گردید. اما رمز این کار این است که مقدار کالری مصرفی را کم کم پایین بیاورید، و در عین حال از موادغذایی خوب و مقدار کافی پروتئین برای جلوگیری از از دست رفتن عضلات، استفاده کنید. انجام تمرینات بدنسازی به شما کمک می کند متابولیسم تان را بالا ببرید و چربی سوزیتان را تسریع کنید.

4 -
ندیده گرفتن وعده های غذایی
ساده به نظر می رسد، کمتر می خورید و حتماً وزن کم می کنید. به همین دلیل خیلی از افراد در بعضی از وعده ها غذا نمی خورند و بدن را به حالت گرسنگی مفرط می کشانند، و برای حفظ آمینو اسیدهای لازم برای بدن، عضلات تجزیه می شوند و نتیجه آن چیزی نیست جر پایین آمدن متابولیسم. همچنین اگر اجازه بدهید قند خونتان خیلی پایین بیاید، دردهای شدید گرسنگی را متحمل می شوید و احتمال این وجود دارد که به پرخوری مفرط کشانده شوید. پس سعی کنید غذاهای سالم و مقوی اما کم حجم و سبک در ۵ الی ۶ وعده در روز بخورید. روزتان را با یک صبحانه خوب و سالم شروع کنید که حاوی پروتئین با کیفیت باشد. باید یاد بگیرید که چطور با این روش غذا خوردن قند خونتان را تنظیم کنید.

5 -
مصرف زیاد قند و نمک
قند و نمک اضافی معمولاً در بسیاری از غذاهای فرآورده ای با هم مخلوط هستند. مصرف مقدار زیادی قند در یک وعده غذایی باعث بالا رفتن قند خون می شود؛ بدن باید به این وضعیت واکنش داده و آن را دوباره پایین بیاورد. نتیجه آن این است که قسمت اعظم آن قند اضافی به شکل چربی در بدن ذخیره می شود. اینجاست که خیلی از افراد که عادت به خوردن نوشابه دارند که فاقد چربی است متعجب می شوند و نمیدانند که چطور ممکن است این ماده باعث ذخیره شدن چربی در بدنشان شود. پس سعی کنید تا حد امکان مصرف قند را پایین بیاورید.
نمک هم باعث سردرگمی می شود چون کالری ندارد اما می تواند منجر به افزایش وزن شود. نمک باعث می شود بدن آب در خود ذخیره کند، در نتیجه با مصرف مقدار زیادی نمک ممکن است برخی افراد احساس کنند که چاقتر می شوند. پس سعی کنید رژیم غذایی را دنبال کنید که بیشتر در آن از موادغذایی طبیعی و غیرفرآورده ای استفاده شده باشد.

6 -
ننوشیدن آب به میزان کافی
در یک روز متوسط، بدن اکثر افراد دچار بی آبی می شود چون خیلی بیشتر از آنچه آب در طول روز می نوشند بدنشان آب از دست می دهد. آنها اکثراً این را متوجه نمی شوند چون مرکز تشنگی در بدن خیلی دقیق نیست. گاهی اوقات کمبود آب در بدن می تواند دردهای گرسنگی را به همراه داشته باشد، چون خیلی از ما مقدار آب مورد نیاز روزانه مان را از موادغذایی تامین می کنیم. اگر به اندازه کافی آب نمی نوشید و معمولاً احساس گرسنگی می کنید، هوس شما به غذا ممکن است به خاطر تشنگی باشد نه گرسنگی. آب همچنین به بالا بردن سطح انرژی بدن نیز کمک می کند، درنتیجه می توانید خیلی بهتر ورزش کنید تا کالری بسوزانید و وزنتان را پایین بیاورید. پس سعی کنید در روز حداقل ۸ لیوان آب بنوشید.

7 -
سهم های غذایی نادرست
وقتی برای کم کردن وزنتان رژیم می گیرید، فلسفه قدیمی هنوز هم که هنوزه کاربرد دارد “کم بخورید تا وزنتان پایین بیاید.”  گر چه همانطور که در موارد بالا گفتیم هیچ یک از وعده های غذایی را نباید نادیده بگیرید، اما راه حل این است که کم بخورید و مداوم بخورید. خوردن غذای سبک در وعده های غذایی بیشتر کاهش وزنتان را تسریع می کند.

8 -
اهداف غیر واقعی
ایجاد هدف هایی که دست یافتن به آنها خیلی سخت باشد یا هدف هایی که خیلی غیر  واقعی باشند از جمله دلایلی است که تلاش شما برای کاهش وزن را ناکام می گذارد. وقتی تیپ بدنیتان اندومورف باشد (تیپ بدنی چاق و فربه) عاقلانه نیست اگر بخواهید اندام یک مانکن را پیدا کنید. رسیدن به اهداف تان در موفقیت شما اهمیت زیادی دارد. اگر به هدف هایتان دست پیدا نکنید، ممکن است آخر کار احساس کنید فردی شکست خورده هستید و هم انگیزه خود را از دست داده و ناامید و مایوس شوید.
سعی کنید هدف هایی کوچک و سهل الوصول برای خود پیدا کنید تا انگیزه ای باشد برای موفقیت تان. کم کردن همان یک کیلو وزن در هفته که معمولاً توصیه می شود ممکن است خیلی کند به نظر برسد اما حداقل آن این که بدون هیچ گونه سختی و مشکلی می توانید به آن دست پیدا کنید. آن وقت است که حس پیروزی به شما دست می دهد و یک قدم به هدف کلی و بزرگتان که رسیدن به وزن ایدآل است نزدیک می شوید.
 


دلیل پایین نیامدن وزن تان
  • مربوط به موضوع » <-CategoryName->

دلیل پایین نیامدن وزن تان

8 دلیل
پایین نیامدن وزن تان
خیلی از افراد از رفتن به باشگاه و انجام همان برنامه تمرینی مشابه همیشگی خسته می شوند. وقتی برنامه تمرینی برایتان خسته کننده شود، حتماً باید آن را تند تند عوض کنید چون انجام تمرینات تکراری و خسته کننده می تواند چربی سوزی شما را خراب کند.
 
 

1 - نوشیدن الکل و نوشابه های گازدار
با ایـنکه مـقدار چربی زیادی در اکثر نوشیدنی های الکلی وجود ندارد اما به خاطر کالری بالای الکل موجب اضافه وزن می شوند. انـرژی و کـالـری مـوجود در الـکـل بـاید بلافاصله سوزانده شود،وقتی بدنتان سرگرم سوزاندن کالری اضافی موجود در این نوشیدنی است، شما انتخاب دیگری ندارید مگر اینکه بیشتر کالری های مصرف شده دیـگر از غـذاهای سالم را ذخیره کنید.
نوشـیدنیهای گازدار الکلی حتی بدتر از نوشیدنیها الکـلی هستند و مـقدار بسیـار زیادی کالری از قند اضافه شده به آن وارد بدنتان می کنند. حتـی مـصرف نوشابه های گازدار معمولی را هم باید بخاطر تاثیری که بر قند خون می گذارد، در رژیـم غذایی تان مـحدود کنـید. پـس اگر قصد پایین آوردن وزنتان را دارید، بهتر است برای نوشیدنـی تا حـد امکان از آب معدنی استفاده کنید.

2 -
ورزش یا فعالیت فیزیکی کم
همه ما می دانیم که برای لاغر ماندن باید ورزش کنیم اما خیلی از مردم هنوز هم به اندازه کافی ورزش و فعالیت جسمانی در برنامه زندگی خود ندارند تا کالری های مصرفی اضافه را بسوزاند یا بر متابولیسم کند خود غلبه کنند. باید در اکثر ساعات بیداری خود فعالیت فیزیکی داشته باشید، یا حداقل سه جلسه در هفته، ۲۰ تا ۳۰ دقیقه ورزش کنید. اگر اضافه وزنتان خیلی زیاد است و برای ورزش کردن مشکل دارید؛ بهتر است از فعالیت های سبک تر و تفریحی تر استفاده کنید.
خیلی از افراد از رفتن به باشگاه و انجام همان برنامه تمرینی مشابه همیشگی خسته می شوند. وقتی برنامه تمرینی برایتان خسته کننده شود، حتماً باید آن را تند تند عوض کنید چون انجام تمرینات تکراری و خسته کننده می تواند چربی سوزی شما را خراب کند. بدن ما خیلی زود به ورزش عادت می کند و تکرار چیزی که بدنتان خیلی راحت بتواند آنرا کامل کند هیچ گونه تغییر فیزیکی ایجاد نمی کند. بله، هنوز هم کالری خواهید سوزاند اما اگر بدنتان به وضعیت کنونی مصرف کالری روزانه تان عادت کند، دیگر وزنتان پایین نمی آید. یک راه بسیار عالی برای بالا بردن نتیجه این است که با امتحان کردن انواع مختلف ورزش ها و فعالیت ها، بدنتان را وارد چالش کنید؛ شنا، اسکیت، رقص، یا حتی صخره نوردی. وقتی ورزش کردن برایتان شکل تفریح پیدا کند و لذت بخش باشد، به مدت طولانی تری آنرا انجام می دهید و کالری بسیار بیشتری خواهید سوزاند.

3 -
پایین آمدن متابولیسم
رژیم های غذایی کم کالری در هفته های اول خیلی خوب عمل می کند اما بعد از مدتی دیگر تاثیری در کاهش وزن نخواهند داشت. دلیل آن این است که متابولیسم شما پایین آمده و در نتیجه به این مقدار محدود مصرف کالری عادت می کند. اگر با پایین آوردن بیشتر کالری های مصرفی به این مسئله واکنش دهید، احتمالاً این بار فقط عضلاتتان را از بین می برید و دوباره روند کاهش وزنتان به رکود می رسد. این چرخه تا جایی ادامه می یابد که تصمیمتان برای پایین آوردن کالری مصرفی منحل می شود و دوباره به وضعیت تغذیه سابقتان برمی گردید. اما رمز این کار این است که مقدار کالری مصرفی را کم کم پایین بیاورید، و در عین حال از موادغذایی خوب و مقدار کافی پروتئین برای جلوگیری از از دست رفتن عضلات، استفاده کنید. انجام تمرینات بدنسازی به شما کمک می کند متابولیسم تان را بالا ببرید و چربی سوزیتان را تسریع کنید.

4 -
ندیده گرفتن وعده های غذایی
ساده به نظر می رسد، کمتر می خورید و حتماً وزن کم می کنید. به همین دلیل خیلی از افراد در بعضی از وعده ها غذا نمی خورند و بدن را به حالت گرسنگی مفرط می کشانند، و برای حفظ آمینو اسیدهای لازم برای بدن، عضلات تجزیه می شوند و نتیجه آن چیزی نیست جر پایین آمدن متابولیسم. همچنین اگر اجازه بدهید قند خونتان خیلی پایین بیاید، دردهای شدید گرسنگی را متحمل می شوید و احتمال این وجود دارد که به پرخوری مفرط کشانده شوید. پس سعی کنید غذاهای سالم و مقوی اما کم حجم و سبک در ۵ الی ۶ وعده در روز بخورید. روزتان را با یک صبحانه خوب و سالم شروع کنید که حاوی پروتئین با کیفیت باشد. باید یاد بگیرید که چطور با این روش غذا خوردن قند خونتان را تنظیم کنید.

5 -
مصرف زیاد قند و نمک
قند و نمک اضافی معمولاً در بسیاری از غذاهای فرآورده ای با هم مخلوط هستند. مصرف مقدار زیادی قند در یک وعده غذایی باعث بالا رفتن قند خون می شود؛ بدن باید به این وضعیت واکنش داده و آن را دوباره پایین بیاورد. نتیجه آن این است که قسمت اعظم آن قند اضافی به شکل چربی در بدن ذخیره می شود. اینجاست که خیلی از افراد که عادت به خوردن نوشابه دارند که فاقد چربی است متعجب می شوند و نمیدانند که چطور ممکن است این ماده باعث ذخیره شدن چربی در بدنشان شود. پس سعی کنید تا حد امکان مصرف قند را پایین بیاورید.
نمک هم باعث سردرگمی می شود چون کالری ندارد اما می تواند منجر به افزایش وزن شود. نمک باعث می شود بدن آب در خود ذخیره کند، در نتیجه با مصرف مقدار زیادی نمک ممکن است برخی افراد احساس کنند که چاقتر می شوند. پس سعی کنید رژیم غذایی را دنبال کنید که بیشتر در آن از موادغذایی طبیعی و غیرفرآورده ای استفاده شده باشد.

6 -
ننوشیدن آب به میزان کافی
در یک روز متوسط، بدن اکثر افراد دچار بی آبی می شود چون خیلی بیشتر از آنچه آب در طول روز می نوشند بدنشان آب از دست می دهد. آنها اکثراً این را متوجه نمی شوند چون مرکز تشنگی در بدن خیلی دقیق نیست. گاهی اوقات کمبود آب در بدن می تواند دردهای گرسنگی را به همراه داشته باشد، چون خیلی از ما مقدار آب مورد نیاز روزانه مان را از موادغذایی تامین می کنیم. اگر به اندازه کافی آب نمی نوشید و معمولاً احساس گرسنگی می کنید، هوس شما به غذا ممکن است به خاطر تشنگی باشد نه گرسنگی. آب همچنین به بالا بردن سطح انرژی بدن نیز کمک می کند، درنتیجه می توانید خیلی بهتر ورزش کنید تا کالری بسوزانید و وزنتان را پایین بیاورید. پس سعی کنید در روز حداقل ۸ لیوان آب بنوشید.

7 -
سهم های غذایی نادرست
وقتی برای کم کردن وزنتان رژیم می گیرید، فلسفه قدیمی هنوز هم که هنوزه کاربرد دارد “کم بخورید تا وزنتان پایین بیاید.”  گر چه همانطور که در موارد بالا گفتیم هیچ یک از وعده های غذایی را نباید نادیده بگیرید، اما راه حل این است که کم بخورید و مداوم بخورید. خوردن غذای سبک در وعده های غذایی بیشتر کاهش وزنتان را تسریع می کند.

8 -
اهداف غیر واقعی
ایجاد هدف هایی که دست یافتن به آنها خیلی سخت باشد یا هدف هایی که خیلی غیر  واقعی باشند از جمله دلایلی است که تلاش شما برای کاهش وزن را ناکام می گذارد. وقتی تیپ بدنیتان اندومورف باشد (تیپ بدنی چاق و فربه) عاقلانه نیست اگر بخواهید اندام یک مانکن را پیدا کنید. رسیدن به اهداف تان در موفقیت شما اهمیت زیادی دارد. اگر به هدف هایتان دست پیدا نکنید، ممکن است آخر کار احساس کنید فردی شکست خورده هستید و هم انگیزه خود را از دست داده و ناامید و مایوس شوید.
سعی کنید هدف هایی کوچک و سهل الوصول برای خود پیدا کنید تا انگیزه ای باشد برای موفقیت تان. کم کردن همان یک کیلو وزن در هفته که معمولاً توصیه می شود ممکن است خیلی کند به نظر برسد اما حداقل آن این که بدون هیچ گونه سختی و مشکلی می توانید به آن دست پیدا کنید. آن وقت است که حس پیروزی به شما دست می دهد و یک قدم به هدف کلی و بزرگتان که رسیدن به وزن ایدآل است نزدیک می شوید.
 


کالری های موجود در مواد غذایی مختلف
  • مربوط به موضوع » <-CategoryName->

کالری های موجود در مواد غذایی مختلف

کالری های موجود در مواد غذایی مختلف
در این مقاله کالری های اکثر مواد غذایی را مورد بررسی قرار داده ایم.

   اسم ماده        کالری موجود
یک عدد آدامس :2
100 گرم آدامس :320
100 گرم آرد گندم :360
100 گرم آرد ذرت :  370   
100 گرم آرد سویا :420
100 گرم کمپوت آلبالو :90
یک لیوان آلبالو با هسته :  60
100 گرم آلوی زرد :75
100 گرم آلوی قرمز : 45
100 گرم آناناس :45
100 گرم کمپوت آناناس : 90
یک عدد آلو بخارا :15
100 گرم انبه هندی :60
100 گرم اسفناج خام : 25
100 گرم استیک ( کم چربی ) :  200
100 گرم استیک ( پر چربی ) :400
100 گرم انار تازه ( دانه ) :60
100 گرم انجیر تازه :   60
100 گرم انجیر خشک :    270
100 گرم انگور : 80
100 گرم انگور عسکری :90
100 گرم انگور یاقوتی :   100
100 گرم ازگیل :90
100 گرم آبغوره : 20
100 گرم آجیل در هم :  650
100 گرم بادام :660
100 گرم چغاله : 30
100 گرم بادام زمینی بدون پوست :560
100 گرم بادمجان :17
100 گرم گوشت بره خالص : 165
100 گرم گوشت بره با چربی :330
100 گرم بستنی :190
100 گرم بیسکویت بدون کرم  :     370
100 گرم بیسکویت ویفر با کرم  :540
100 گرم بیسکویت کرم دار : 500
100 گرم برنج:     360
یک کفگیر برنج پخته با روغن :    250
یک عدد پیتزا :     700
100 گرم بیفتک :300
100 گرم باقلوا با پسته : 540
100 گرم ( وزن قبل از پخت )کباب برگ :200
100 گرم باقلای خشک :     360
100 گرم باقلای سبز :108
100 گرم بامیه ( سبز ) :    40
100 گرم بامیه ( شیرینی ) :400
100 گرم  به :30
100 گرم پرتقال :35
یک لیوان آب پرتقال :  110
100 گرم پسته با پوست : 340
100 گرم پسته بدون پوست :680
100 گرم پنیر پاستوریزه :      210
100 گرم پنیر محلی :    210
100 گرم پنیر خامه ای :       380
100 گرم پنیر بلغاری :  360
100 گرم پنیر پیتزا :     450
100 گرم پیاز :   38
100 گرم پفک :  100
یک عدد تخم مرغ متوسط : 70
یک عدد زرده تخم مرغ:     50
یک عدد سفیده تخم مرغ :20
یک عدد تخم مرغ آب پز :   70
یک عدد تخم مرغ نیمرو :    130
100 گرم تخم آفتابگردان :   580
100 گرم تخم کدو :600
100 گرم تخم هندوانه :    590
100 گرم توت سفید خشک :360
100 گرم توت تازه :    60
100 گرم توت فرنگی :35
100 گرم تن ماهی :  315
یک قوطی تن ماهی :560
100 گرم حلوا :         400
100 گرم جوانه گندم :50
100 گرم جگر سفید : 160
100 گرم جو :360
100 گرم چاشنی مایونز : 720
100 گرم چیپس :       500
100 گرم خامه سفت :350
100 گرم خرمالو :      60
100 گرم خردل :       80
100 گرم خرمای خشک :310
100 گرم دوغ :        15
یک دسر ( ژلاتین ):   180
100 گرم روغن نباتی ( مایع و جامد ) :900
یک قاشق روغن مایع و روغن زیتون :    120
100 گرم روغن حیوانی : 890
یک عدد سمبوسه :    250
100 گرم سوسیس : 300
10 گرم نان سوخاری : 35
یک لیوان سمنو :     180
100 گرم شیر گاو ( کم چربی ) :55
یک فنجان شیر ( تصفیه شده ) :90
100 گرم شیر خشک :                500 
100 گرم شیرینی خشک :500
100 گرم شیرینی دانمارکی :     420
100 گرم شکر :400
100 گرم شکلات :    500
100 گرم طالبی :23
100 گرم عدس :340
100 گرم عسل :300
یک لیوان فرنی : 200
یک عدد فلافل :      90
100 گرم مغز فندق : 630
100 گرم قارچ :27
100 گرم قلوه :        105
100 گرم کارامل :400
100 گرم کاهو :17
100 گرم کدو خورشتی :   28
100 گرم کدو حلوایی :      35
100 گرم کرفس : 13
100 گرم کره حیوانی :750
100 گرم کشمش :290
100 گرم کیک شکلاتی : 400
یک عدد کیک یزدی متوسط :160
100 گرم کنجد : 580
100 گرم کالباس :300
100 گرم کشک :380
یک سیخ کباب کوبیده :  270
یک سیخ کباب برگ :     200
100 گرم گردو ( مغز ) :  625
100 گرم گریپ فروت :  30
100 گرم گلابی :       55
100 گرم گندم :         360
100 گرم گوجه فرنگی : 15
یک لیوان رب :             150
100 گرم  سس :         105
100 گرم گوشت ماهی :100
100 گرم گوشت مرغ :200
100 گرم گوشت گاو :240
100 گرم گوشت گاو ( با چربی ) :    350
100 گرم گوشت گاو ( بدون چربی ) :200
100 گرم گوشت گوساله:200
100 گرم گوشت گوسفند :320
100 گرم گز : 500
100 گرم لوبیا سبز :     30
100 گرم لوبیا قرمز :     340
100 گرم لوبیا سفید :   340
100 گرم لوبیا چشم بلبلی :   130
100 گرم لپه :      359
100 گرم ماست :55
100 گرم ماست کیسه ای :       150
یک لیوان ماست پر چربی :        150
یک لیوان ماست کم چرب :110
100 گرم ماکارونی :                    360
100 گرم موز :                      70
100 گرم میگو :            100
100 گرم نارنگی:34
100 گرم نارگیل تازه :             156
30 گرم نان ساندویچی :        75
100 گرم نان جو :        250
100 گرم نان سیاه ( با سبوس ):  218
یک کف دست نان :            75
یک عددنان سوخاری ( متوسط ):  35
100 گرم نخود فرنگی:   70
100 گرم هویج ایرانی:  40



نکته مهم در عضله سازی مردان لاغر اندام
  • مربوط به موضوع » <-CategoryName->

نکته مهم در عضله سازی مردان لاغر اندام

7 نکته مهم در عضله سازی مردان لاغر اندام
اکثر مردان لاغراندام برای اینکه عضله‌ سازی کنند، وزنه‌های کافی بلند نمی‌کنند. این یکی از دلایلی است که وجود مربی‌ خصوصی یا یک حریف‌ تمرینی را الزامی می‌کند
 

اگر از کودکی لاغر بوده‌اید، شاید نتوانید در عرصه پرورش‌اندام موفق شوید اما مطمئناً می‌توانید عضله‌سازی کنید. یک مزیت اندام شما این است که درصد چربی پایینی دارید و وقتی می‌خواهید عضله‌سازی کنید، بدنی کاملاً تفکیک شده و خط‌دار خواهید ساخت که مردان حجیم‌تر معمولاً حسرت آن را می‌خورند.
 
در زیر به 7 نکته‌ای که می‌تواند برای عضله‌سازی به شما کمک کند اشاره می‌کنیم:

1 -
مکمل‌های غذایی و تمرینی
شما می‌توانید به طور طبیعی مواد مغذی، ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز خود را از مواد غذایی تامین کنید. اما اگر بخواهید کمی به حجم بدن خود اضافه کنید و به‌ اندازه‌ای ورزش می‌کنید که از سوخت بدنتان استفاده می‌کند، نیاز به کمک گرفتن از مکمل‌‌های غذایی دارید.
 
برای بالا بردن مقدار کالری‌ها و پروتئین‌های مصرفی خود، مصرف پودر پروتئین اهمیت ویژه‌ای دارد. اگر می‌خواهید دچار ناراحتی معده‌ای که معمولاً در اثر خوردن پودرهای پروتئین ایجاد می‌شود نشوید، هر پودر پروتئینی که به دستتان رسید را مصرف نکنید. سعی کنید نوعی را انتخاب کنید که فاقد سویا و ذرت اضافه، شیرین‌کننده مصنوعی و مواد کمکی گوارش مثل آنزیم‌های گوارشی و پروبیوتیک‌ها باشد. 
 
سایر مکمل‌هایی که می‌تواند به افراد لاغراندام برای بالا بردن حجم عضلات کمک کند، عبارتند از:
کراتین : 0.3 گرم به ازای هر کیلوگرم به مدت 7-5 روز مصرف 5 گرم در روز
کارنیتین : 750 میلی‌گرم، 2000 میلی‌گرم در روز، در دو دوز
سیترولین : 8-6 گرم، 60-30 دقیقه قبل از تمرین
بتا آلانین : 5-2 گرم، 6-30 دقیقه قبل از تمرین
 
هیچیک از این مکمل‌ها جایگزین تمرین سنگین و منظم نیست اما می‌تواند به بالا بردن نتیجه شما کمک کند.
 
2 - تغذیه منظم
بدنسازی ورزشی بسیار گلیکولیتیک است و این یعنی مقدار زیادی کربوهیدرات می‌سوزاند. به همین دلیل، نباید بدون خوردن حداقل 600-300 کالری غذای حاوی کربوهیدرات دو تا سه ساعت قبل از تمرین، هیچگونه تمرین عضله‌سازی انجام دهید. این غذاها شامل سیب‌زمینی، برنج، نان و سایر منابع سالم کربوهیدرات می‌باشد. اگر بعد از تمرین نیز یک غذای مشابه بخورید، می‌توانید زودتر سایزتان را افزایش دهید زیرا عضلاتتان بعد از تمرین به سرعت قندها را جذب می‌کنند. 
 
علاوه‌ بر این، زمانبندی پروتئین مصرفیتان با چندین وعده سبک 25-20 گرمی در طول روز برای عضله‌سازی بسیار موثرتر است تا مصرف یک وعده پودر پروتئین در ابتدا و انتهای روز. 
 
آخر اینکه مردان لاغر اندامی که سعی در عضله‌سازی دارند حتماً باید یک وعده قبل از تمرین، یک وعده بعد از تمرین و حداقل چهار تا پنج وعده دیگر غذایی در طول روز داشته باشند. ممکن است تصور کنید با این وضعیت غذای مصرفیتان خیلی زیاد خواهد شد اما اگر لاغر هستید، برای عضله‌‌ سازی لازم است.
 
3 - مصرف آمینواسیدها
یک راز بزرگ درمیان بدنسازان مکملی به نام " آمینواسیدهای زنجیره‌ای شاخه‌دار " ( BCAA )  می‌باشد. اینها نوعی اجزای سازنده پروتئین هستند که طی تمرین به سرعت توسط عضلات جذب می‌شوند. این مکمل ارزان و به راحتی قابل‌تهیه است و مصرف آن هیچگونه ناراحتی برای معده ایجاد نمی‌کند، چه قبل و چه بعد از تمرین و به طرز قابل‌توجهی عضله‌سازی را تقویت می‌کنند. 
 
بدون وجود آمینو اسید در جریان خونتان، نباید برای افزایش حجم تمرین کنید و از آنجاکه هضم استیک طی تمرینات سخت دشوار است،  BCAA‌ ها جایگزین بسیار خوبی به شمار می‌روند. برای افزایش سریع حجم عضله، باید 20 - 10 گرم BCAA قبل از تمرین و بعد هر 90 - 60 دقیقه طی تمرین مصرف شود.
 
4 - مصرف گوشت
این توصیه شاید چندان مطلوب حال مردان لاغر اندامی که گیاهخوار هستند نباشد اما گوشت فیبر عضلات است و سرشار از چربی، پروتئین و مواد متشکل هورمونی است که به شما برای افزایش سریع حجم کمک می‌کند. با اینکه شاید بتوانید پروتئین کافی از گیاهان به بدن خود برسانید اما رژیم‌های گیاهخواری برای بدنسازی بسیار دشوار است و حجم موادغذایی که باید بخورید تا میزان موردنیاز بدنتان را تامین کنید کمی برای معده‌تان سنگین خواهد بود.
 
برای حفظ عضلات بدن باید یک گرم پروتئین به ازای هر کیلو از وزن بدن مصرف کنید و اگر بخواهید عضله‌سازی کنید، این میزان باید به یک و نیم گرم به ازای هر کیلو از وزن بدن برسد. علاوه‌ بر این، باید 1000-500 کالری اضافه‌تر هم در روز بالاتر از متابولیسم پایه بدنتان مصرف کنید. این حجم بالای موادغذایی و پروتئین باید شامل موادغذایی باشد که به طور طبیعی تستوسترون را در بدنتان افزایش می‌دهد؛ مثل گوشت گوساله، تخم‌مرغ و غذاهای دریایی (سایر موادغذایی کم کالری برای افزایش سطح تستوسترون بدن سیر و کلم‌بروکلی هستند).
 
5 - ترکیب کردن تمرین
توصیه ترکیب کردن نباید سوء تعبیر شود. منظور این نیست که باید هر روز تمرینتان را تغییر دهید ( که برای چربی‌سوزی خیلی خوب است اما برای عضله‌سازی چندان مناسب نیست ). درعوض، باید هر هفته به مدت 3 تا 5 هفته یک تمرین مشخص را دنبال کنید اما باید از انواع استراتژی‌های مختلف طی ست‌های خود استفاده کنید تا تمرینتان را کمی دچار چالش کنید.
 
6 - استفاده از وزنه‌های سنگین
اکثر مردان لاغراندام برای اینکه عضله‌ سازی کنند، وزنه‌های کافی بلند نمی‌کنند. این یکی از دلایلی است که وجود مربی‌ خصوصی یا یک حریف‌ تمرینی را الزامی می‌کند؛ این افراد به شما کمک می‌کنند بتوانید وزنه‌های سنگین‌تری را با ایمنی بیشتری بلند کنید.
 
با اینکه ست‌های بیشتر ( مثل 6 - 4 ) و تکرارهای بالاتر  ( 12 - 10 ) کمک می‌کند سریعتر از زمانی که از ست‌ها و تکرارهای کمتر استفاده می‌کنید (که برای افزایش قدرت بهتر هستند)، عضله‌سازی کنید، اما باز هم نیاز است که از وزنه‌هایی استفاده کنید که عضلاتتان را در انتهای ست، به طور کامل خسته کنند. بعنوان مثال، اگر قرار است 5 ست 10 تکرار از اسکات هالتر انجام دهید، باید وزنه‌ای را انتخاب کنید که 3 تکرار آخر را به دشواری انجام دهید. 
 
7 - تمرین منظم
وقتی حجمتان را افزایش دادید، حفظ عضلات بسیار راحت‌تر از حفظ قدرت و استقامت است. یک دونده طی سه روز استراحت بعد از تمرین شروع به از دست دادن ظرفیت اکسیژن خود می‌کند. اما برای حفظ عضله یک روز تمرین در هفته هم کافی است. اما، به دست آوردن عضله در ابتدای کار بسیار دشوار است و برای مردان لاغراندام به 6-4 تمرین برای هر گروه‌عضلانی برای عضله‌سازی نیاز است (اگر تمرین روی هر گروه‌عضلانی دوبار در هفته باشد، نتیجه‌گیری سریعتر اتفاق خواهد افتاد).
 
برای تمرین منظم، یک برنامه متداول و موثر این است که روز اول روی سینه و زیربغل و پشت، روز دوم روی سرشانه، جلو بازو و پشت‌ بازو و روز سوم روی پایین‌ تنه و میان‌ تنه کار کنید. بعد یک روز استراحت کرده و دوباره برنامه را تکرار کنید.


با تخم مرغ خودتان را لاغر کنید!!
  • مربوط به موضوع » <-CategoryName->

با تخم مرغ خودتان را لاغر کنید!!

با تخم مرغ
خودتان را لاغر کنید!!
مصرف تخم مرغ به طور کلی تمایل فرد برای خوردن میان وعده‌هایی نظیر بیسکویت، کیک و شکلات را کاهش می‌دهد.
 
 

متخصصان عقیده دارند مصرف یک عدد تخم مرغ بهترین راه برای آغاز یک روز خوب است زیرا فرد را از مصرف کالری ناخواسته منصرف می‌کند. 
متخصصان دانشگاه سوری در بریتانیا تاکید دارند که مصرف تخم مرغ در وعده صبحانه تمایل فرد را در دریافت کالری در وعده ناهار و شام کاهش می‌دهد.
مصرف تخم مرغ به طور کلی تمایل فرد برای خوردن میان وعده‌هایی نظیر بیسکویت، کیک و شکلات را کاهش می‌دهد.
متخصصان با کشف این که خوردن تخم مرغ احساس سیری را برای مدت طولانی‌تر دوام بخشیده و تمایل به کسب کالری مازاد را کم می‌کند بر شواهد گذشته مبنی بر اینکه تخم مرغ در کاهش وزن نقش دارد مهر تایید زدند.



کرم های ضد آفتاب را هر 3 ساعت تجدید کنید!
  • مربوط به موضوع » <-CategoryName->

کرم های ضد آفتاب را هر 3 ساعت تجدید کنید!

کرم های ضد آفتاب را هر 3 ساعت تجدید کنید!
اثرات مضر نور و اشعه ماوراء بنفش ضمن آسیب به DNA، ایجاد اختلال در ایمنی پوست، ایجاد چروک و لک در پوست همچنین منجر به سرطان پوست می شود.
 
 

یک کارشناس مواد آرایشی و بهداشتی گفت: استفاده از ضد آفتابها باید هر 3 یا 4 ساعت یک بار بر حسب شرایط تکرار شود تا اثر خود را حفظ کند.
با شنا کردن در آب استخر یا دریا، ضد آفتاب در عرض یک ساعت کم کم اثر خود را از دست داده و پس از 80 دقیقه دیگر اثری از ضد آفتاب باقی نخواهد ماند بنابراین باید در این شرایط هر یک ساعت یکبار آنرا تکرار کرد.
استفاده از ضد آفتاب از اثرات مضر اشعه ماوراء بنفش و نور مرئی جلوگیری می کند.
اثرات مضر نور و اشعه ماوراء بنفش ضمن آسیب به DNA، ایجاد اختلال در ایمنی پوست، ایجاد چروک و لک در پوست همچنین منجر به سرطان پوست می شود.
باید در هر سانتی متر مربع پوست، 2 میلی گرم ضد آفتاب مالیده شود تا اثر خود را در حفاظت از پوست به بهترین شکل ممکن نشان دهد در حالیکه بررسیها نشان داده که بیشتر افراد نصف این مقدار و یا حتی کمتر از آن را استفاده می کنند.



کارهایی که باعث می شود زودتر پیر شوید
  • مربوط به موضوع » <-CategoryName->

کارهایی که باعث می شود زودتر پیر شوید

کارهایی که باعث می شود زودتر پیر شوید
شاید می دانستید که ، هرچه را که می نوشید می تواند روی ظاهر شما تاثیر گذار باشد اما احتمالا" اگر بشنوید که نحوه نوشیدن هم می تواند روی شما تاثیر بگذارد تعجب خواهید کرد.
 

 
شاید باور نکنید اما این کارها باعث می شود زودتر پیر شوید !
 
تما شا کردن تلویزیون :
همه ما می دانیم که سپری کردن ساعتهای طولانی در مقابل تلویزیون برای کمر ما مضر است اما احتمالا" شما نمی دانید که اینکار طول عمر شما را نیز کاهش می دهد. محققان دانشگاه کوئیزلند به نتیجه رسیده اند که به ازای هر ساعتی که تلویزیون تماشا می کنید ، ممکن است حدود ۲۲ دقیقه از عمر شما کم شود. علاوه بر این نتایج تحقیقات این محققان نشان می دهد که تماشای تلویزیون خطر ابتلا به بیماری آلزایمر را هم افزایش می دهد.
 
نوشیدن مایعات با بطری و یا از طریق نی :
شاید می دانستید که ، هرچه را که می نوشید می تواند روی ظاهر شما تاثیر گذار باشد اما احتمالا" اگر بشنوید که نحوه نوشیدن هم می تواند روی شما تاثیر بگذارد تعجب خواهید کرد. در واقع مک زدن نوشیدنی ها از طریق نی و یا نوشیدن مایعات با بطری باعث می شود که چین و چروکها و خطهای اطراف شما عمیق تر شود. پس سعی کنید تا آنجا که می توانید مایعات را با لیوان بنوشید تا چین چروکهایتان عمیق نشود.
 
ورزش خیلی کم و یا ورزش خیلی زیاد :
فواید ورزش برای سالم و جوان نگه داشتن جسم و روح شما بسیار زیاد است. فقدان ورزش در زندگی روزمره، نه تنها خطر ابتلا به چاقی و بیماریهای قلبی را افزایش می دهد بلکه طول عمر ما را هم کوتاه می کند .علاوه بر این ورزش کردن باعث می شود که ذهن شما هم جوان بماند و از شما در مقابل بیماری آلزایمر محافظت می کند. اما ورزش زیاد و بیش از اندازه نیز برای ما مضر است و باعث خشکی مفاصل و افزایش خطر ابتلا به آرتروز می شود.
 
استفاده از صابون :
ممکن است فکر کنید صابون بهترین دوست صورت شما است اما این اصلا" درست نیست زیرا پوست صورت شما دارای یک پوشش خاص است که محافظ طبیعی پوست صورت شماست اما وقتی از صابون استفاده می کنید لایه روغنی محافظ پوست شما را از بین می برد و پوست شما خشک می شود . خشک شدن پوست نیز در نهایت منجر به ایجاد چین و چروک می شود .
 
گوش کردن به آی پدها :
از دست دادن مقداری از قدرت شنوایی از علائم رایج پیری است اما بسیاری از ما با گوش دادن به موسیقی با صدای بسیار بلند از طریق هدفون ، در همین جوانی قدرت شنوایی خود را کاهش می دهیم . گوش دادن به موسیقی با صدای کم و یا معمولی آسیب زیادی به گوش ما وارد نمی کند اما نتایج یک تحقیق جدید نشان می دهد که اگر یک ساعت بطور مداوم از طریق هد فون به موسیقی گوش کنیم ، شنوایی ما بطور موقت کاهش می یابد و اگر با صدای بسیار بلند اینکار را انجام بدهیم ، آسیبی که به گوش ما می رسد ممکن است دائمی شود.


با نگاه کردن به آینه بیماری تان را تشخیص دهید
  • مربوط به موضوع » <-CategoryName->

با نگاه کردن به آینه بیماری تان را تشخیص دهید

با نگاه کردن به آینه بیماری تان را تشخیص دهید
اگر زیر انگشتان پوستی خشک و زبری را حس می کنید که با نگاه کردن از نزدیک پوسته ها را روی آن می بینید، این می توانید نشانه ای از کم آبی و یا کمبود چربی در بدن شما باشد.
 

آیا تا به حال فکر کردید که در روزگارانی که هیچ گونه داروی شیمیایی و هیچ پزشک و متخصصی وجود نداشته است، انسانها چطور زندگی می کردند و چطور به حیاتشان ادامه می دادند؟ امروزه جواب دادن به این سوال شاید راحت به نظر برید، چون همه ما می دانیم که بدن ما این توانایی را دارد که با مکانیزم های مخصوصی در برابر بیماری ها بجنگد و به کمک سیستم دفاعی، جسم ما را از بسیاری از بیماریها مصون نگه دارد.
 
در حقیت مکانیزم دفاعی بدن ما به گونه ای عمل می کند که  بهنگام بروز بیماریها سیگنالهایی را به ما می دهد که اگر به آنها درست نگاه کنیم و به این نشانه ها  دقت بیشتری داشته باشیم، می توانیم زودتر پی به نوع و درجه بیماریمان ببریم و برای درمان آنها زودتر دست به کار بشویم.
 
گاهی این نشانه ها انقدر واضح و ساده هستند که با نگاه کردن به آیینه هم می توانید آنها را ببینید و از بروز مشکلات جدی تر بکاهید. پس خوب به آیینه نگاه کنید تا بیماریهایتان را زودتر کشف کنید .
 
داخل چشمانتان خوب نگاه کنید
اگر داخل چشمانتان قرمز است و یا به اصطلاح خون انداخته است، احتمالا جزو آن دسته افرادی هستید که از مسکن ها زیاد استفاده می کنید. داروهای مسکن، خون را رقیق می کنند و از لخته شدن خون و ایجاد ورم جلوگیری می کند، اما گر از این داروها زیاد مصرف می کنید باید بدانید که به سختی می توانید از شر قرمزی های چشمانتان خلاص شوید. پس بهتر است هر از گاهی برای کم کردن اثرات دارویی از داروهای گیاهی نیز بعنوان مسکن استفاده کنید.
 
جلوی آیینه زبانتان را در بیاورید
 یک زبان سالم و سلامت، صورتی رنگ است. اگر رنگ زبانتان پریده یا زرد فام است، احتمالا کم خون هستید. کم خونی بیماری است که بیشتر در خانم ها دیده می شود و در حقیقت به این معناست که بدن شما به اندازه کافی گلبول قرمز تولید نمی کند. از نشانه ها و علایم مهم این بیماری احساس خستگی و بی قراری در فرد است. برای پیشگیری از این بیماری و جلوگیری از فقر آهن حتما باید به دکتر مراجعه کنید و از او کمک بگیرید. در این موقعیت است که پزشکان عموما خوردن مواد غذایی پر آهن چون سبزیجات و گوش قرمز را به بیماران توصیه می کنند.
 
به موهایتان از نزدیک نگاه کنید
اگر در برخی از قسمت های سرتان احساس می کنید موهایتان کم پشت شده است، این می توانید نشانه ای از خوب کار نکردن تیروئید در بدن شما باشد. غده تیروئید، غده است که در روی گردن قرار گرفته و با هورمون هایی که ترشح می کند و حفظ تعادل و تنظیم درجه حرارت بدن موثر است. زمانیکه این غده کم کار می شود می تواند متابولیسم و رشد موها را تحت تاثیر قرار بدهد و باعث کند شدن متابولیسم و رشد موها بشود. جای شکرش باقی است که این نوع از بیماریها راه درمان دارند و به کمک داروهای مخصوص معالجه می شوند.
 
به پوستتان دست بکشید
زمانی که به پوسستان دست می کشید، زیر انگشتانتان چه حس می کنید؟ اگر زیر انگشتان پوستی خشک و زبری را حس می کنید که با نگاه کردن از نزدیک پوسته ها را روی آن می بینید، این می توانید نشانه ای از کم آبی و یا کمبود چربی در بدن شما باشد. اگر آب و چربی های مفید را از مواد و رژیم غذاییتان حذف کنید بعد از مدتی پوست شما مثل یک کاغذ خشک می شود و در نهایت چروک های زیادی روی آن ایجاد می شود. باید بدانید که این چین و چروک ها به چروک های میانسالی شباهتی ندارد و با مصرف روزانه 8 لیوان آب و یا خوردن ماهی آزاد، فندق و آووکادو می توانید آنها را از بین ببرید.
 
آیا صورتتان کک و مک یا لک های زیادی دارد؟
در شرایطی که از داروهای ضدباری استفاده می کنید، استروژن موجود در این قرص ها می توانید باعث ایجاد لک ها و چند رنگ شدن پوست شما بشود. این حالت بیشتر در پیشانی، چانه و گونه ها اتفاق می افتد که اگر مصرف قرص ها را قطع کنید به مرور زمان این لک ها کم رنگ می شوند و در نهایت از بین می روند. برای درمان این لک ها می توانید به یک متخصص پوست مراجعه کنید.
 
به پاهایتان اینبار از پشت نگاه کنید
وقتی به پشت پاها نگاه می کنید چه می بینید؟ اگر رگ ها پشت پایتان برجسته شده و بثورات بزرگی را در آنها مشاهده می کنید، این حالت می تواند عوارض زانو روی زانو انداختن باشد. اگر عادت دارید بهنگام نشستن زانو را روی زانوی دیگر بیاندازید، باید بدانید در این حالت قسمت پایین پاها تحت فشار قرار می گیرند و باعث پارگی رگ ها می شود. در این شرایط بهتر است مدل نشستن تان را تغییر دهید و یا حداقل اینکه جای پاها را باهم عوض کنید تا فقط به یک پای شما فشار وارد نشود. همچنین آخر شب به مدت 20 دقیقه پاها را بالا بگیرید و اجازه بدهید گردش خون در بدن شما سرعت پیدا کند.
 
چشم هایتان پف دارد؟
خواب کم و یا خواب زیاد، اعتیاد به مصرف کافئین، استرس و نور چراغهای مصنوعی و همچنین استفاده بی حد و اندازه از کامپیوتر و یا تلویزیون می تواند از عوامل ایجاد پف در چشمها باشد. اگر بعد از گذراندن یک روز پر استرس نمی خواهید فردا صبح با چشمانی پف کرده از خواب بیدار شوید، بهتر است با این دستورالعمل ها گوش بدهید: استفاده از چای ها و جوشانده های گیاهی چون گل آفتابگردان، اسطوخودوس و لیمو ترش که جنبه درمانی ندارند می تواند ورم و پف چشم ها را از بین ببرد. به این منظور باید یک مشت لیموترش را در یک فنجان آب جوش بریزید و بعد از 10 دقیقه آن را از صافی بگذرایند و اجازه بدهید سرد شود. 2 عدد پنبه آرایشی را داخل این جوشانده کنید و بعد آن را روی پلک ها قرار بدهید بعد از 10 دقیقه می توایند چشمها را بشویید. برای رفع ورم و پف چشم ها می توانید از کرم های دور چشم که خواص آنتی اکسیدانی دارند استفاده کنید. اما اگر درگیر یک بیماری مزمن هستید حتما باید به پزشک مراجعه کنید.


اگر کرم ضد آفتاب نزنید پوست تان اینطوری می شود !!
  • مربوط به موضوع » <-CategoryName->

اگر کرم ضد آفتاب نزنید پوست تان اینطوری می شود !!

اگر کرم ضد آفتاب نزنید پوست تان اینطوری می شود !!
این عکس می‌تواند شما را متقاعد کند که محافظت پوست بدن از نور خورشید با استفاده از کرم‌های ضد آفتاب، محدود کردن مواجهه یا استفاده از کلاه‌های لبه‌دار چه میزان اهمیت دارد.
 

nejm عکس جالبی منتشر کرده است که نشان می‌دهد نور خورشید چه اثرات می‌تواند روی پوست داشته باشد.
مرد ۶۹ ساله‌ای با شرح حال ضخیم شدن تدریجی پوست و چین و چروک حوردن آن در سمت چپ صورتش به پزشک مراجعه کرده بود.
این مرد، 28 سال راننده خودروی بارکش بود و برخورد یک طرفه نور خورشید به سمت چپ صورتش باعث شد به تدریج این تغییرات در پوست صورتش ایجاد بشود.
این عکس می‌تواند شما را متقاعد کند که محافظت پوست بدن از نور خورشید با استفاده از کرم‌های ضد آفتاب، محدود کردن مواجهه یا استفاده از کلاه‌های لبه‌دار چه میزان اهمیت دارد.

 

در مورد این بیمار خاص تشخیص سندرم Favre–Racouchot که سندرمی است که ناشی از آسیب پوست بدن با نور است که درماتوهیلوز هم خوانده می‌شود. 



راهکارهایی برای کاهش اشتها
  • مربوط به موضوع » <-CategoryName->

راهکارهایی برای کاهش اشتها

راهکارهایی
برای کاهش اشتها
حبوبات پخته هم از آن دسته مواد غذایی است كه با آزاد كردن تدریجی انرژی در عین كم كالری بودن، گرسنگی فرد را از بین می‌برد.
 

در اینجا به چند نكته اشاره می کنیم که با استفاده از آنها می توانید روش مناسبی را برای خوردن غذاها در پیش بگیرید و از پُرخوری و در نتیجه چاقی جلوگیری کنید.
 
1- حواس ‌خودتان را پرت کنید
اگر ناگهان و شدیدا هوس بستنی کردید، بدانید که این فقط نشانه یک زیاده‌طلبی است. اشتهای کاذب یا همان هوس تنها 10 دقیقه طول می‌کشد و اگر شما بتوانید در این 10 دقیقه خودتان را کنترل کنید و به سمت خوراکی‌های پرکالری نروید، گام بزرگی به سمت سلامت‌تان برداشته‌اید.
شما می‌توانید برای کنترل اشتها‌ی‌تان، با انجام دادن کارهایی معمولی حواس‌تان را از خوردن خوراکی‌ای که هوس کرده‌اید، منحرف کنید. مثلا به یک دوست قدیمی زنگ بزنید، موسیقی گوش کنید، ورزش  انجام دهید یا خودتان را با دیدن فیلم مشغول نگه دارید.
 
2 - برنامه غذایی تان را منظم کنید
سر ساعات معین غذا بخورید تا متابولیسم بدنتان تنظیم شود.

3 - میان وعده های سالم مصرف کنید
 
سعی كنید وعده های غذایی و میان وعده های غذایی خود را منظم كنید، عادت کنید بین میان وعده های غذایی چیزی نخورید،اما میان وعده های سالم مثل شیر و میوه بخورید تا به سراغ میان وعده های ناسالم شیرینی و چیپس  و ... نروید.
 
4 - مواد غذایی را از دسترستان خارج کنید
 مثلا در بین وعده های غذایی، روی میزتان مواد خوراكی نگذارید.

5 -
به غذا خوردن خود توجه داشته باشید
در هنگام غذا خوردن، حواستان را متمركز کنید. بهتر است هنگام خوردن پشت یك میز بنشینید و از غذایتان لذت ببرید تا اینكه آن را داخل یك سینی قرار داده و روی زانوهایتان بگذارید و مقابل تلویزیون مشغول غذا خوردن شوید. اگر روی غذا خوردن خود تمركز نداشته باشید، پیام سیر شدن را برای مغز خود نمی فرستید و بیش از حد می خورید و چاق می شوید. باید هنگام غذا خوردن، برای خودتان یادآوری كنید كه سیر شده اید.
 
6 - آهسته غذا بخورید
بعد از 20 دقیقه، مغز پیام سیر شدن را به معده شما می رساند و شما دست از غذا خوردن می كشید. بنابراین اگر سریع غذا بخورید، معده شما قبل از اینكه مغز از سیر شدن اطلاعی پیدا كند، پُر می شود. در آخر متوجه می شوید كه زیاد خورده اید. پس چاق می شوید. بنابراین غذا را آهسته بخورید و هر لقمه را با دقت و به طور كامل در دهانتان بجوید.
 
7 - از وسوسه ها دوری نمایید
خودتان به سوپر ماركت نروید و خرید را به فرد دیگری محول کنید. مواد غذایی را از دسترستان خارج کنید. مثلا  روی میزتان مواد خوراكی نگذارید. اگر می دانید كه خوراكی ها را می خورید آنها را در یخچال، فریزر و یا جاهای دیگری قرار دهید

8 - استفاده از برخی مواد غذایی به كاهش اشتها كمك كرده و با وجود حجم كم، معده را پر می‌كند
اولین نوع این غذا‌ها سوپ است كه علاوه بر ایجاد احساس سیری، ویتامین هم دارد. تخم‌مرغ كه به منبع غنی پروتئین معروف است هم، در صورتی كه به عنوان صبحانه خورده شود تا 24 ساعت آینده به طور قابل ملاحظه‌ای اشتها را تحت كنترل در می‌آورد.
 
9 - ماست و شیر کم چرب مشرف کنید
مصرف ماست و شیر كم چرب  نه تنها معده را پر می‌كند بلكه كلسیم موجود در آن به سوختن چربی‌های بدن كمك می‌كند.
 
10 - سالاد بخورید
مصرف سالاد به دلیل فیبربالا حجم قابل توجهی از معده را پر می‌كند و به این ترتیب اشتها را کاهش می دهد.
 
11 - حبوبات پخته مصرف کنید
حبوبات پخته هم از آن دسته مواد غذایی است كه  با آزاد كردن تدریجی انرژی در عین كم كالری بودن، گرسنگی فرد را از بین می‌برد.
 
12 - با غذاهایی که بیشتر هوس می‌کنید، کمتر روبه‌رو شوید
یکی دیگر از کارهای مفید برای کنترل اشتها و جلوگیری از پرخوری، اجتناب، حذف و روبه‌ رو نشدن با خوراکی‌هایی است که خیلی دوست‌شان دارید.
مثلا اگر عاشق بستنی هستید، فریزرتان را پر از بستنی نکنید یا هنگام بیرون رفتن یک غذای سالم خانگی برای ناهار یا شام‌تان تهیه کنید تا فکر خوردن پیتزا یا غذاهای چرب به ذهن‌تان خطور نکند. اگر هم می‌بینید که پرهیز از خوردن کیک تولد دوست‌تان برای‌تان مقدور نیست، با یک برنامه‌ریزی ساده مقدار کالری مصرفی روزانه‌تان از سایر غذاها را کاهش دهید تا بتوانید با خیال راحت یک برش خوش‌مزه از کیک تولد را هم بخورید.
 
13 - نوشیدنی‌ها را جایگزین کنید
و در آخر، اگر  نتوانستید میل به خوردن‌تان را به هیچ طریقی سرکوب کنید، به جای خوردن کیک، بیسکوییت یا بستنی نوشیدن یک لیوان چای، شیر یا قهوه را به شما پیشنهاد می‌کنیم.


روش حرارتی مفید برای بدن
  • مربوط به موضوع » <-CategoryName->

روش حرارتی مفید برای بدن

4 روش
حرارتی مفید برای بدن
برای جلوگیری از بروز درد و آسیب دیدگی های پس از تمرینات ورزشی به شما توصیه می کنیم تا این مطلب را مطالعه کنید.
 

افراد ورزشکار معمولا پس از انجام تمرینات ورزشی با دردهای عضلانی و مفصلی رو به رو می شوند که بسیار آزار دهنده بوده و می تواند بر روی کیفیت تمرینات ورزشی و زندگی کلی فرد ورزشکار تاثیر بگذارد. در این میان راه های زیادی از جمله انجام حرکات کششی ، سرد کردن آرام بدن پس از تمرین و چندین روش دیگر برای کاهش این دردها توصیه شده است. در این مطلب قصد داریم تا شما را با تعدادی از روشهای حرارتی برای کاهش دردهای پس از تمرین آشنا کنیم.

1 - دوش آب سرد با دمای 5 درجه سانتی گراد و به مدت زمان 15 دقیقه می تواند به بازیابی سریع وضعیت اولیه ماهیچه ها در بدن انسان کمک کند. این حرکت باعث می شود تا بازیابی غیر هوازی بدن انسان به حد نهایت خود برسد.

2 - سرما درمانی روش دیگری است که به این منظور مورد استفاده قرار می گیرد. برای نمونه تیم ملی راگبی ولز در مسابقات جام جهانی 2011 از این روش بهره گرفتند. در این روش دمای پوست بدن تا 12 درجه سانتی گراد کاهش پیدا می کند که بر اثر آن ماده آنتروپین در بدن انسان ترشح می شود. این ماده علاوه بر خواص ضد درد به بازیکنان کمک می کند تا برای مدت بیشتری تمرین کنند.

3 - بر اساس تحقیقی که نتایج آن در مجله بین المللی " طب ورزشی " چاپ شده است استفاده سریع از دوش آب سرد و گرم به صورت هم زمان به آرامش دادن به عظلات و از دفع اسید لاکتیک بدن کمک کرده و در عین حال حرکت سلولهای اکسیژن در بدن را نیز سرعت می بخشد. استفاده از آبهایی با درجه حرارت 15 و 38 درجه سانتی گراد برای این امر مناسب است

4 - انجام دادن فعالیت های کششی و ذهنی به مانند یوگا و همچنین سایر ورزشها در محیط های گرم و مرطوب برای جلوگیری از آسیب دیدگی و همچنین کاهش دردهای عظلانی موثر است. تمرین در دمای 40 درجه سانتی گراد و رطوبت 40 درصد یک وضعیت ایده آل به شمار می رود.